
Onze visie

Het kind als actieve deelnemer
Kinderen zijn van nature onderzoekend en leren door te doen. Wij stimuleren hun eigen inbreng en laten hen meebeslissen over hun leerproces. Elk kind heeft een stem en wordt aangemoedigd om vragen te stellen, samen te werken en te experimenteren.
De kracht van de omgeving
De ruimte waarin een kind zich bevindt, wordt gezien als een ‘derde pedagoog’. Onze ruimtes zijn rijk aan materialen en uitgedaagd door de nieuwsgierigheid en creativiteit van kinderen. Open, flexibele en inspirerende speel en leeromgevingen nodigen uit tot interactie en onderzoek.
Samen leren en groeien
Wij geloven in de kracht van samenwerking. Ouders, medewerkers, pedagogische coachen en kinderen vormen een hechte gemeenschap waarin open communicatie en vertrouwen centraal staan. Samen bouwen we aan een sterke basis voor de toekomst van ieder kind.

Leren door expressie
Volgens de Reggio Emilia visie hebben kinderen “honderd talen” om zich uit te drukken. Kunst, muziek, drama, dans en spel zijn essentiële middelen waarmee kinderen hun gedachten en gevoelens delen. Wij bieden een breed scala aan materialen en technieken om hen te helpen hun creativiteit te ontdekken en ontwikkelen.
De kracht van Loose Parts Play (BROLL)
We geloven in de waarde van Loose Parts (losse materialen) als een essentieel onderdeel van de speel- en leeromgeving. Materialen zoals takken, stenen, knopen, stoffen, buizen, dozen en natuurlijke elementen geven kinderen de mogelijkheid om te bouwen, creëren en experimenteren zonder beperkingen. Dit stimuleert de creativiteit, kinderen gebruiken hun fantasie en bedenken zelf spelvormen. Ze leren probleemoplossend denken en ontdekken hoe materialen werken en hoe ze nieuwe structuren kunnen creëren. Ze geven hun ideeën vorm zonder vooropgestelde uitkomsten.
Respect voor de eigenheid van elk kind
Ieder kind heeft zijn eigen tempo, interesses en talenten. Wij begeleiden kinderen met liefde en aandacht, waarbij we hun individuele behoeften en ontwikkeling respecteren. Onze medewerkers luisteren, observeren en ondersteunen zonder te sturen, zodat kinderen zelfvertrouwen opbouwen en hun volledige potentieel bereiken.
Buiten zijn is leren
De natuur biedt kinderen eindeloze leerervaringen. Regenplassen, modder, bloemen, bomen en dieren leren hen over het ritme van het leven en hoe alles met elkaar verbonden is. We omarmen het buitenleven en laten kinderen dagelijks spelen en ontdekken in een groene omgeving, omdat frisse lucht, beweging en contact met de natuur essentieel zijn voor hun welzijn en ontwikkeling.